Hej igen!

Nu har jag inte skrivit på länge. Dels för att jag varit upptagen och dels för att det är påsklov.




Han fick kanaler inkopplat till sitt rum i veckan. Något jag inte riktigt kände att jag hade tänkt igenom men pappan kopplade och grejade och letade passande förgrenings-pluppar. I samband med tv'n blev sonen magsjuk och fick tillbringa 2½ dag på rummet. Skönt med tv då, tänkte jag och släppte det där.
   Jag har väl egentligen inget emot tv-tittande, jag är bara lite rädd för att det ska fuskas. Fuskas med att titta på barnförbjudet, våld, blod, splatter, allt man kan komma över och på konstiga tider. Tittar man på tv efter kl. 22 är det garanterat vuxenprogram. Inget för en 13-åring som redan sett för mycket. Därför tillkom en regel om att tv'n stängs av senast kl. 22 när man är ledig.

Det fuskas varje kväll.

Han hör när vi går i hallen utanför och stänger genast av. När ljuden avtar sätter han på tv'n igen.

Tråkigt, tycker jag. Tråkigt att vi inte kan hålla oss till överrenskommelser, hålla oss till det sagda ordet. Detta gör ju att vi inte kan lita fullt ut på honom i andra sammanhang. Inser han inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0