Det börjar bra

Nu har första dagen gått och den gick ju förvånansvärt bra. Bättre än vad vi någonsin kunnat förvänta oss.

Båda barnen vill vara delaktiga i familjen och båda barnen vill hjälpa till.

Igår kom vi hem efter att ha varit och storhandlat. Alla barn fick stanna hemma. När vi kom med alla kassar hjälpte dom till att bära, packa upp, sortera och lägga in i skåpen.

Jag förklarade varför jag alltid lägger upp och fördelar maten på bordet innan jag lägger in allt i kyl och frys. Att jag lägger frysvaror i en hög och kylvaror i en annan. (Man ser lättare vad man har, vad som ska in var, hur mycket som ska in och hur man ska placera det i respektive skåp. Man slipper ha dörrarna på vid gavel så länge).

Jag hoppas att jag planterade ett litet frö...:)



Annars betér dom sig som vanliga tonåringar med gott sinne för sina småsyskon och tar hittills lagom ansvar över lag. Han visar till och med interesse över att vilja bo här. Han frågar var tvättkorgen är och försöker delta i samtal.





På måndag är det dags att träffa rektorn igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0